Neana Liena
Little Disclaimer ♥!


Annyeong haseyo,I'm Neana Liena ' who wrote this blog.I like pink & purple colour . You ??please be nice here and don't copy what's mine! Don't Judge a Book By It's Cover :)


Entries About Linkies Stuff


Music Box ♫!

Enjoy! Yeyeaah :D
Talk Talk Here ✆!

Credit ▲!

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   


Sahabat Sejati Selamanya



Umumnya maksud perkataan sahabat, kawan atau teman mempunyai maksud yang sama. Tapi bagi aku panggilan sahabat lebih sesuai untuk orang yang betul2 sanggup menjadi sahabat kita tak kira susah atau senang...Boleh ke kau panggil orang or sape2 yang ko baru kenal sebagai sahabat kita?cam janggal plak kan? mesti la cakap tu kawan kau ke kan..Eh, apa punya intro ni? Aku pon tak paham..Tak kisah la pasal panggilan tu..

Ni aku nak cite seorang sahabat baik aku kira takda gantinya or sama dengannya ..Perkenalan kami bermula masa aku form2 lg..Kita org 1 class dlu
masa 2 aku tak ada kawan budak baru katakan la...So dia lah yg sudi kawan dengan aku..
Kitaorang pekenalkan diri masing and lepas 2 kitaorang mula rapat..
.so, banyak lah masa kitaorang habiskan bersama..Untuk pengetahuan korang muka kitaorang nie nak sama pernah 1 cikgu ni tegur kitaorang dia cakap "awak berdua ni kembar ke" hahhaa kelakar kot cikgu..

Nama kawan baik aku ni  Izyan Athirah..Aku kekadang panggil dia Yan,Izyan,Akak,dan nama yang paling dia tak suka aku panggil ialah Kak Ahh sebab 2 nama manja yang selalu family dia panggil dia (Dik Ah)..Kekadang aku pergi sekolah tumpang dia, balik sekolah pon sama hihihi tak la selalu kekadang je.. 
Dia ni baik orang nya aku suka kawan dengan dia selesa sangat..Memang susah arr nak cari SAHABAT yang macam ni..Aku bersyukur sangat ke Hadrat Ilahi dikurniakan seorang SAHABAT yang macam ni...Aku ingat lagi  dia sanggup tolong aku siapkan kerja kursus folio seni aku..Dari pukul 10 pagi aku pergi rumah dia 6.45 petang baru aku balik rumah..Baru selesai siap folio aku.. 2 la aku memaen sangat kan padan muka hihi...Tq ye kak ahh sebab tolong & teman adik buat folio sampai siap :DD..

Bersyukur coz dia seorang yang pandai simpan rahsia. Aku pernah serik sebelum ni, beria aku anggap minah ni kawan kan, so share la bila ada masalah or pape, tup tup orang2 lain cite kat aku tentang benda yg aku banyak tatau sebelum ni..Pernah dengar tak "cakap belakang"?..Perhhhh..sentap. Sekali dua takpe, tapi kalau dah banyak kali, sakit hati gak tau..So better aku tak payah cakap pape dengan orang camtu. Berdiam lebih baik. Tapi aku ada Izyan, so Izyan la tempat aku luah pe yang terbuku di hati..Hehe.. 

Sekarunk ni peningkatan peratus pelajaran aku meningkat sejak aku berkawan dengan dia..
Berbanding aku kawan dengan minah-2  tu..Semakin teruk je down giler-2 sedih je time dapat result..
Dia banyak tolong aku dalam pelajaran yang aku lemah..Memang ikhlas la cara dia ajar dan aku mudah  faham..Parent aku pown suka aku kaan dengan dia berbanding dengan minah-2 tu..
Aku selalu story kat mama aku yang Izyan ni tak macam
kawan-2 yang pernah aku kawan dulu..Memeng banyak different
diantara diowang ni..Bagai Langit Dengan Bumi..Mama aku sporting je lau aku cakap pasal Izyan
semua oooookkkkk..Tapi dengan member-2 yang laen jangan harap la...Aku pon tak nak kecuali Izyan..

Kitaorang mungkin banyak persamaan dari segi kegemaran dan ada chemistry..Nampak handbag tu cam cantik je, dia beli..Aku pon kirim kat dia soh beli handbag lebih kurang camtu..Nampak makanan sedap, dia nak makan,aku pon akan makan gak..Klaka je. Hehe..Aku pernah pergi rumah dia kenal family dia..family dia pon sporting je..Orang peramah memang mudah mesra dengan orang kan. 


Susah arr nak dapat SAHABAT yang macam ni..Memang aku sayang dia gila-2 dia memahami aku..Apa-2 yang aku rasa aku tak akan pendam di hati aku akan luahkan kat dia termaksuk lahh
pasal "BOYFRIEND" hahaha..Ok sekarunk aku dengar nasihat parent aku & dia study dulu
jangan cintan santan sangat..Bagi gempak result SPM ni sebab result 2 lah yang akan menentukan masa depan kita kemana lepas ni..



"selemah-lemah manusia ialah yang tak boleh mencari sahabat 
dan orang yang lebih
lemah ialah orang yang mensia-siakan sahabat yang telah lama di cari"